RSS2.0

AMASRA KALESİ

12 Mayıs 2008 Pazartesi




AMASRA KALESİ

Amasra Kalesi ilk kez Romalılar döneminde, bugun ayakta duran surlar ise Bizanslılar döneminde yapılmıştır. M.S. 14. ve 15. yüzyıllarda Cenovalılar tarafından ön duvarlar ve kapılar yapılarak daha iyi savunmaya alınmıştır. Surlar Boztepe ve Zindan mahallesinden oluşan iki ada kütlesini çevrelemektedir ve bu iki ada kemere adı verilen roma döneminde yapılmış birbirine bağlanmaktadır. Surlar büyük blok taşlarla inşa edilmiş olup kale şeklinde kulelerle tahkim edilmiştir Amasra kalesi ortaçağ havasını günümüze yansıtan önemli kalıntılardandır.



THE CASTLE OF AMASRA

The Castle of Amasra was built during the Roman period. The wals of the castle ware built by the Byzantines. The front wals and the gates were built by the Genoese in 14 th and 15 th centuries to guarantee the defance The city walls sorround the Boztepe and Zindan districth which togother from two island were then joined by the Kemere bridge, built during the Roman period the city walls were made of large stone blocks. They were reinforced with turrets, arranged in square formations. The Castle of Amasra is an important relic that reflects the middle Ages

1 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

merhaba,bloğuma bıraktığınız yorumu maillerimi sık kontrol etmediğim için yeni fark ettim....
ben Bartın'da yaşayan bir İzmirliyim,Bartında öğretmenlik yapıyorum,Bartını ve Amasra'yı çok seviyorum ve bloğumda bir yıldır epey yer verdim ; sayemde epeyce kişi amasra'ya geldi...:)
bLoğunun linkini ,linklerime zevkle eklerim,sevgiler.....